اعتماد به برخی ماشین سازان غیرفنی، اشتباه خریداران دیگ بخار

دیگ بخار

یکی از اشتباهات خریداران دیگ بخار اعتماد به صحبت برخی ماشین سازهای محترم می باشد !!

برخی از ماشین سازهای غیر فنی با توجیه مشتری نا آشنا با بخار ،( که به دنبال خرید ماشین آلات مورد نیاز خود برای خط تولید پلاستوفوم یا موارد دیگر می باشد) برای خرید دیگ بخار از تولید کنندگان غیر معتبر ، سبب بروز این مشکلات و خطرات برای وی می شوند.

و حتی در برخی موارد متاسفانه خودشان اقدام به تولید غیر تخصصی و غیر فنی دیگ بخار می نمایند.

و توجیه ایشان معمولا این است که نیاز به مراجعه به دیگ ساز معتبر نیست و اصل متریال یا لوازم است و آنرا نیز من برای شما تضمین می کنم و یا اینکه پول اضافه دادن است و یا توجیهات دیگر..

ولی واقعیت این است…

که اولا هر محصول صنعتی مثل دیگ بخار ،اصولا نکات فنی ریز و پیچیده ای دارد که نیاز به تجربه و تخصص دارد

و در ثانی یقینا تولید کننده ماشین ساز یا غیر معتبر دیگر چون به اعتبار فنی خود برای تولید دیگ بخار ، تعهدی قوی احساس نمی کند و نظارت بازرسی نیز روی کار ندارد لذا برخی امور مهم را چشم پوشی خواهد نمود

و ثالثا اکثرا برای اینکه انگیزه مشتری را برای خرید حفظ کنند اقدام به کاهش کیفیت در متریال و لوازم می کند که امری بسیار غیر فنی و نا ایمن می باشد

لذا پیشنهاد می شود که بهتر است در قبال با جان و مال خود و دیگران احساس مسئولیت نماییم.

انفجار دیگ بخار در کارگاه تولید آکاسیف و فوم سازی در شهرک صنعتی شیراز تابستان ۹۵

بنابر گزارش خبرگزاری مهر ، خبر انفجار دیگ و بویلر بخار در شناسهٔ خبر: ۳۷۳۶۰۸۴ – سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵ به شرح ذیل منتشر گردیده است.

انفجار دیگ بخار

طبق این گزارش ، انفجار دیگ بخار در یک کارگاه صنعتی در شهرک صنعتی شیراز اتفاق افتاده است و منجر به مرگ یک نفر و مصدومیت پنج نفر دیگر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این انفجار در دیگ بخار کارگاه تولید فوم سقفی رخ داده است.

زمان حادثه ساعت ۹ و ۲۰ دقیقه گزارش شده و ماموران آتش نشانی و اورژانس بلافاصله به محل اعزام شدند.

در حال حاضر سه دستگاه خودروی آتش نشانی نیز در محل مستقر هستند ضمن اینکه تیم های تجسس نیز در حال اعزام به محل هستند.

(لینک خبر:http://www.mehrnews.com/news/3736084)

به نقل خبر از خبرگزاری ایسنا

مصطفی هاشمی در گفت و گو با ایسنا گفت: گزارش کارشناسان حاکی از آن است که دیگ بخار بر اثر افزایش فشار حاصل از حرارت منفجر شده و شدت موج انفجار این دیگ را تا مسافتی پرتاب کرده است.

او با بیان اینکه شدت حادثه به‌قدری بود که به شرکت همجوار نیز آسیب‌هایی وارد شده است، گفت: سرویس نشدن به‌موقع و فرسودگی دیگ بخار و تعویض‌نشدن به‌موقع دیگ، عامل بروز این حادثه بوده است.

هاشمی تصریح کرد: حادثه بسیار آنی بوده اما در همان لحظات ابتدایی اورژانس، نیروی انتظامی و آتش نشانی به محل وقوع حادثه اعزام شده‌اند.

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: صبح سه‌شنبه ۱۹ مرداد، براثر انفجار یک دیگ بخار در شرکت برنافوم واقع در شهرک صنعتی سلطان‌آباد شیراز، یک کارگر ۲۱ ساله که ۳ سال سابقه کار داشته در دم جان باخت و سه نفر از پرسنل این شرکت هم دچار مصدومیت شدید شدند.

به گزارش ایسنا، رئیس آتش‌نشانی شیراز، تعداد مصدومان را هشت نفر اعلام کرده بود که بعضی از آنان به بیمارستان اعزام شده‌اند.

براساس این گزارش رئیس مرکز اورژانس فارس نیز از اعزام پنج مصدوم به بیمارستان شهید رجایی شیراز خبر داده بود.

(لینک خبر:http://www.isna.ir/news/95050112905)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *