۷ مرحله برای راه اندازی بویلر پرتابل پشتیبان

بویلر پرتابل پشتیبان

اگر شما در صنعت خود به سیستم دیگ بخار نیاز دارید احتمال اینکه روزی به تجهیزات بویلر پرتابل پشتیبان احتیاج پیدا کنید نیز وجود دارد. همیشه باید انتظار بدترین اتفاق ها را داشته باشید. پس برای چنین شرایطی باید از قبل یک برنامه اضطراری آماده کنید.

بهترین زمان برای استقرار تجهیزات بویلر پرتابل پشتیبان صنعتی، قبل از این است که شما در صنعت خود به آن نیاز پیدا کنید.

اگر چه بسیاری از تجهیزات به صورت شبانه روزی و بدون وقفه کار می کنند، اما احتمال اینکه در بعضی صنایع با توجه به شرایط کاریشان نیاز به سیستم بویلر پرتابل پشتیبان وجود داشته باشد تقریبا صد در صد است.

یک سیستم بویلر پرتابل پشتیبان صنعتی به چند دلیل می تواند مورد نیاز صنایع باشد:

  • تعمیرات اورژانسی
  • نگهداری های از قبل برنامه ریزی شده
  • نیازهای مبنی بر افزایش ظرفیت، مثل نیازهای کوتاه مدت
  • نوسازی تجهیزات
  • پروژه های تحقیق و توسعه

این مهم است که برای همه نوع اتفاقات ممکن، همیشه آماده باشید. فاکتورهای متعددی وجود دارند که در اجرا می توانند قابلیت اطمینان و دسترسی تجهیزات بخار را تعیین کنند.

تهیه یک برنامه برای بویلر پرتابل پشتیبان، قبل از اینکه در واقعیت به آن نیاز پیدا کنید می تواند به شما در رسیدن به موفقیت در صنعتی که در آن فعالیت می کنید، کمک کند.

مطلب پیشنهادی : اپراتوری و نگهداری دیگ بخار بصورت صحیح

 

در اینجا به ۷ مرحله برای راه اندازی سیستم بویلر پرتابل پشتیبان اشاره می کنیم:

  1. نیازهای‌سایت استقرار بویلر خود را برآورد کنید!

به طور کلی چند نوع از بویلرهای صنعتی برای تجهیزات پرتابل و پشتیبان پیشنهاد می شوند. بویلر روم های پرتابل که شامل:

بویلرهای فایرتیوب یا واترتیوب و تجهیزات کمکی آن هستند که روی یک تریلر یا یک فنداسیون متحرک سوار شده اند.

به طور کلی بویلرهای فایرتیوب در رنج hp50 تا hp 100 اسب بخار قرار دارند. بویلرهای واتر تیوب می توانند بزرگتر و در رنج lb/hr 30.000 تا lb/hr 250.000 باشند.

اپراتور بر حسب نیاز می تواند بویلرهای پرتابل را به صورت چندگانه و موازی برای تامین ظرفیت مورد نیاز خود در کاربری مورد استفاده و بهره برداری قرار دهد.

بویلرهای پرتابل پشتیبان به طور کلی شامل تجهیزات زیر می شوند:

  • بویلر
  • مشعل
  • کنترل سوخت
  • شیرهای اطمینان
  • شیرهای بلودان
  • فن برای تخلیه گازهای احتراقی
  • و موتور به همراه استارت

در داخل یک بویلر روم پرتابل، یک بویلر و تجهیزات کمکی آن وجود دارد که بر روی یک تریلر یا سکوی متحرک نصب شده اند. این تجهیزات شامل:

  • شیرهای چک و توقف آب ورودی
  • شیرهای کنترلی تغذیه آب
  • گیج بخار
  • سیستم حفاظتی شعله
  • شیرهای یک طرفه

لوله ها و آیتم های مورد نیاز دیگر، بر اساس نیاز بر روی سکو نصب می شوند. هر اپراتور و شرکتی، بر اساس نیاز و کاربرد خود مسئول تعیین ظرفیت مورد نیاز برای بویلر پرتابل خود هستند. از قبیل ابعاد، وزن و حجم بخار مورد نیاز.

مطلب پیشنهادی : محافظت از دیگ بخار به کمک بلودان و اطمینان از عملکرد حداکثر

boiler room ،بویلر روم

  1. نیازهای اجرایی و عملیاتی خود را یادداشت کنید

فشار کاری، دما و منبع سوختی سه فاکتور دیگری هستند که تامین کننده باید بداند تا بتواند تجهیزات مناسبی برای فرایندهای مورد نیاز اپراتور تهیه کند. بیشتر بویلرهای پرتابل از گاز طبیعی، نفت یا سایر سوخت های پروپان یا سوخت های زیستی به عنوان منبع سوخت استفاده می کنند.

به نیازهای خود در صنعت توجه کنید تا مطمئن شوید امکانات و تجهیزات سوختی شما برای بویلر پرتابل، جوابگوی نیازهای شما هستند.

 

  1. تصمیم بگیرید که آیا به تجهیزات پرتابل پشتیبانی نیاز دارید یا خیر

تصفیه آب برای همه نوع بویلر بسیار حیاتی است. اگر تجهیزات پشتیبان شما از لحاظ کارایی مناسب نباشند یا در مکان دوری نسبت به بویلر شما تعبیه شده باشند، باید در مورد استفاده از تجهیزات پشتیبان در سیستم بویلر پرتابل خود تصمیم گیری کنید.

تجهیزاتی مانند دی اریتور، سختی گیر آب، اکونومایزر، SCR، مخازن بلودان و سایر تجهیزات مورد نیار برای سیستم بخار شما.

بویلر پشتیبان

  1. مکان مناسبی برای قرار دادن بویلر درنظر بگیرید

مکانی که برای بویلر پرتابل خود در نظر میگیرید باید به سایر تجهیزات و آیتم های مورد نیاز مثل آب، سوخت و برق دسترسی مناسبی داشته باشد. همچنین باید بتواند وزن بویلر را تحمل کند.

قبل از آماده سازی این مکان، تجهیزات بویلر و ابعاد آنها را در نظر بگیرید و توجه کنید که موارد انسدادی در مسیر قرارگیری بویلر، در مکان مورد نظر وجود نداشته باشد.

به عنوان مثال یه سکو که برای قرارگیری بویلر روی آن تعبیه می شود نیاز به پی ریزی مناسب دارد و برای جابه جایی باید از جرثقیل استفاده شود.

بویلر متحرک

  1. فاکتور زمان

جا به جایی تجهیزات بزرگ و عظیم، زمان بر است. اگر می خواهید یک سیستم بویلر پرتابل پشتیبان صنعتی داشته باشید باید زمانی که صرف انتقال و جا به جایی تجهیزات می شود را هم در برنامه خود لحاظ کنید.

در برخی موارد کل تجهیزات روی سکو نصب می شود و با هم انتقال داده می شوند اما گاهی ممکن است یکسری از تجهیزات حساس، نیاز به جا به جایی جداگانه داشته باشند.این موارد می توانند در زمان انتقال و راه اندازی بویلر تاثیر گذار باشند.

 

  1. برای نگهداری بویلر و مراقبت از آن در برابر شرایط آب و هوایی، برنامه ریزی داشته باشید

برای اینکه سیستم بویلر پرتابل شما بتواند بدون مشکل، کارکرد پیوسته ای داشته باشد باید به صورت روزانه شرایط بویلر و تجهیزات آن چک و کنترل شود. موارد کنترلی شامل عواملی مثل ایمنی قطعات، قطعی و کاهش فشار آب در بین شیفت های کاری، کنترل و سرویس شرایط تغذیه آب و بلودان می شوند.

اگر شما در مکانی با دمای زیر صفر درجه هستید باید تجهیزات خود را در مقابل یخ زدگی و شرایط نامناسب آب و هوایی ایزوله کنید.

دیگ بخار پرتابل

۷. نصب و راه اندازی

تجهیزاتی که برای سیستم بویلر پرتابل پشتیبان خود در نظر می گیرید باید به درستی نصب و راه اندازی شوند. در بیشتر موارد تامین کنندگان تجهیزات، کار نصب و راه اندازی و پایپینگ را انجام نمی دهند.

بنابراین در سیستم خود باید عامل مطمئنی برای راه اندازی این تجهیزات داشته باشید. همچنین مواردی مثل فنداسیون و محافظت از تجهیزات سایت پرتابل، در برابر عوامل مخرب آب و هوایی نیز جزء مواردی است که شما باید آن را برای تجهیزات و بویلر روم های پرتابل خود اعمال کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر، مقالات مربوطه را مطالعه فرمایید:

یک چک لیست دیگ بخار کامل برای نگهداری و امنیت بیشتر

روش استفاده از دیگ های بخار سیار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *